Igas riigis on olemas vaid sellele omane toitumiskultuur ning rahvuslikud toidud ja toiduained. Söömine on paratamatus, seetõttu puutub toiduga iga päev kokku nii põliselanik kui ka turist. Viimasele võib aga külaskäik eriliselt meeldejäävaks kujuneda just tänu saadud maitseelamusele. Toitumiskultuur on väga oluline osa rahvuskultuurist, seega vajavad kohalikud toiduained väärtustamist ning tutvustamist nii kodu- kui välismaal. See lehekülg on osa Põllumajandusministeeriumi algatatud arengukavast “Eesti Toit”, mille eesmärk on leida tarbijate abiga eesti köögile iseloomulikud toidud ja toidukaubad ning teha need tuntuks, edendades sellega riigi toiduainetööstust ja kujundades Eesti köögi mainet nii kodus kui ka väljaspool.
Kuigi Eesti tarbija on uuringute põhjal seni ikka pigem kodumaiseid tooteid-toitusid eelistanud, võib see EL tingimustes peagi muutuda. Ka meie turule tuleb hulgaliselt uusi, põnevaid ja soodsa hinnaga välismaiseid kaupu, mida võib olla keeruline eristada kodumaistest toodetest.

Seega on oluline leida tüüpilised Eesti toidutooted ja road, mida valmistatakse Eestist pärit toorainest. Kõigil Eesti elanikel on kindlasti oma nägemus Eesti rahvustoidust, kuid sageli kipuvad kõigepealt meenuma arhailised traditsioonilised toidud, mida tegelikult enamik meist igapäevaselt ei söö. Aja jooksul on meie toitumisharjumused ja võimalused ning elutempo muutunud, seetõttu ei vasta kunagine talupojaköök enam kaasaja nõuetele. Samas aga on olemas igati tänapäevaseid tooteid-roogasid, mida Eesti inimene armastab, omaseks peab ning meelsasti ka oma külalistele pakub. Seega on Eestile tüüpilise toidu leidmisel olulised toidu sobivus tänapäeva tarbija toidulauale ja toiduaine kättesaadavus ning väliskülaliste vaatenurgast ka selle eripära.

Tuntus ja maine loovad majanduslikku efekti igale riigile, kuna konkureeritakse turuosa pärast maailmamajanduses. Välismaiste tarbijate silmis Eestist ja kohalikust toidust positiivse mulje loomine aitavad arendada kodumaist toiduainetööstust ning suurendada ekspordivõimalusi.

Euroopa Liidu laienemine on suurendanud huvi liituvate riikide, sealhulgas ka Eesti vastu. Eesti Põllumajandus-Kaubanduskojalt küsitakse sageli, millega Eesti Euroopa toidulauda rikastab; paljudel erinevates maades toimuvatel üritustel soovitakse lisaks muule kultuuriprogrammile pakkuda ka Eesti roogasid. Seega on soodus hetk kasutada ära kõrgenenud rahvusvahelist tähelepanu ja tutvustada Eestit ka toidu kaudu.